Czym się zajmujemy w poradni
Diagnoza psychologiczna i pedagogiczna uczniów:
- wolniej rozwijających się,
- w zakresie oceny dojrzałości szkolnej,
- z ogólnymi trudnościami w nauce,
- ze specyficznymi problemami edukacyjnymi,
- trudnościami emocjonalnymi,
- wybitnie zdolnych.
Specjalistyczna diagnoza dzieci
z niepełnosprawnością: intelektualną, ruchową (w tym z afazją), wzroku, słuchu, autyzmem i Zespołem Aspergera, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, niedostosowanych społecznie.
Diagnoza logopedyczna, konsultacje, terapia specjalistyczna dzieci z zaburzeniami sprzężonymi:
- dyslalia wieloraka złożona,
- mutyzm wybiórczy,
- jąkanie wczesnodziecięce,
- afazja rozwojowa,
- zaburzenia mowy i komunikacji językowej dzieci ze spektrum autyzmu oraz inne.
Diagnoza funkcjonalna dzieci od 0 do 5 r.ż. i pomoc rodzicom dzieci.
Diagnoza oraz psychoedukacja w ramach wczesnej interwencji dla dzieci z opóźnionym rozwojem psychoruchowym w wieku przedszkolnym (3-6 lat).
Doradztwo zawodowe dla młodzieży kończących szkołę podstawową i szkołę średnią:
- diagnoza predyspozycji i zainteresowań zawodowych
- konsultacje z rodzicami
- konsultacje z doradcami zawodowymi.
Przesiewowe badania słuchu i wzroku programem „Słyszę”, „Widzę” .
Stymulacja rozwoju dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi (terapia kompleksowa)
Terapia psychologiczna dzieci i młodzieży z problemami społecznymi, emocjonalnymi, psychosomatycznymi, depresją, zaburzeniami zachowania, odżywiania, seksualności, problemami wegetatywnymi.
Terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
z ryzykiem specyficznych trudności w nauce: dysleksją, dysgrafią (Terapia Ręki), dyskalkulią, dysortografią; ogólnymi problemami edukacyjnymi oraz wtórnymi problemami edukacyjnymi.
Poradnictwo dla rodziców.
Terapia dla dzieci z problemami emocjonalnymi i społecznymi oraz chorobami przewlekłymi.
Trening umiejętności wychowawczych dla rodziców.
Trening Umiejętności Społecznych (TUS) dla dzieci i młodzieży
W ramach działań postdiagnostycznych Poradnia prowadzi konsultacje dla rodziców oraz instruktaż do pracy z dzieckiem w zakresie zgłaszanych problemów edukacyjno-wychowawczych, emocjonalnych i rozwojowych.