RAPORT O STANIE ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI PODMIOTU PUBLICZNEGO ZA ROK 2020
![Separator](https://cdn02.sulimo.pl/media/public/ppp7.powiat.lublin.pl/under_line_blue.png)
![na zdjęciu widać uproszczony kontur granic Polski, w środku widnieją 3
postaci, z lewej kobieta, w środku osoba na wózku inwalidzkim a z prawej
mężczyzna. pod spodem napis: Dostępność PLUS](https://cdn02.sulimo.pl/media/news/ppp7.powiat.lublin.pl/2021/2021-03/203369.jpeg)
Podstawa prawna: Art.11 ust.1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062).
Ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami wprowadza obowiązek raportowania stanu zapewniania dostępności przez każdy podmiot publiczny.
Do 31 marca 2021 r., a następnie co kolejne 4 lata, każdy podmiot publiczny musi opracować raport obrazujący przede wszystkim to, jak spełnia minimalne wymagania w zakresie zapewniania dostępności opisane w art. 6 ustawy. Raport ten powinien zostać opublikowany na stronie Biuletynu Informacji Publicznej danego podmiotu lub jego stronie internetowej, jeśli nie posiada BIP.
Ustawa zobowiązuje także ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego do opracowania i udostępnienia w BIP formularza raportu o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Formularz ten powinien zostać wykorzystany do sporządzenia raportu.